17 największych nieporozumień, jeśli idzie o pozycjonowanie

Niezbyt drogie pozycjonowanie - nietrudny sposób by Twoja witryna internetowa urosłaa nad konkurencję

Kiedy Internet wchodził pod strzechy pozycjonowanie nie było wówczas aż tak kluczowe. Wówczas gdy byliśmy zainteresowani pewnym zagadnieniem to musieliśmy wiedzieć adres określonej witryny internetowej względnie korzystaliśmy z katalogów
online które grupowały witryny internetowe według odpowiednych kategorii. Wraz z rozwojem globalnej sieci coraz wyższą wzięcie zdobywały wyszukiwarki internetowe dzięki którym mieliśmy możliwość odkryć przyciągające naszej firmy treści. Obecnie najpopularniejszą wraz z nich jest bezspornie Yahoo chociaż egzystują także swoim inne opcje np. Bing lub Yahoo. Jakkolwiek zapewne pies z kulawą nogą nie ma obiekcji iż to produkt marki z rezydencją w Mountain View jest królem na tym polu. Możemy się na to obrażać ale to i tak nie przekształci istniejącego stanu materii. Twierdzi się nawet, iż jeśli czegoś nie ma w Yahoo to nie istnieje i jest to po części fakt. Mamy możliwość się zżynać na taki stan spraw ale nie posiadamy jednak nawet środków żeby to zmienić. Forma kwestii domaga się jedynie naszej akceptacji. Krocząc nadal tym tropem należy zahaczyć jak wysokie znaczenie mogą mieć szukania Google przy teraźniejszym marketingu tzw. e -commerce i rzecz pozycjonowania. Dawniej starczyła zwyczajna strona tak aby zaistnieć w online. Dzisiaj jest to baza wyjąwszy której wiele biznesów nie ma szans na koszty utrzymania się na rynku. Nabywca szukający określonego wyrobu albo oferty wyszukuje zazwyczaj w sieci internetowej, zastanawia się jak i również później dokonuje decyzji na temat nabyciu. Jeżeli prowadzisz własne przedsiębiorstwo to bez 2 zdań będziesz musiał ulokować pieniądze przy pozycjonowanie.

W tym miejscu powinno się osobiście zakomunikować wiele słów o pozycjonowaniu.
W ogólności można ogłosić, że jest to zbiór różnych prac które mogą mieć na celu zlokalizowanie własnej stronki internetowej na jak najkorzystniejszej pozycji w efektach wyszukań Google. Analizy statystyczne wyraźnie pokazują, że liczy się tutaj w zasadzie jedynie 1 strona z rezultatami. Jeśli nasza strona internetowa odnajdzie się na dalszych to nie zaakceptować mamy większych szans dzięki zaistnienie w internecie a naszym samym świadomości potencjalnych klientów. Jeżeli jednak już znajdziesz się na pierwszej stronie www (a w zasadzie Twoja strona www) to najogromniejszą kilkalność mają strony będące w czołówce wyszukań. Około od pierwszego do trzeciego (nie uwzględniamy oczywiście tychże witryn które zostały opłacona i jako reklamy zawsze są na czele).

Pozycjonowanie konstruuje się przede wszelkim z działań o zakresie SEO. Rozumiemy w tym miejscu po pierwszej kolejności takie kwestii jak prawidłowo dobrane frazy pod pozycjonowanie (słowa poprzez które prawdopodobny Internauta stanie się szukał i do naszej firmy trafi). Np. jeśli wiedziemy zakład fotograficzny to zostały by to takowe słowa jak: foto, fotografie, fotki, zdjęcia do dokumentów, wywoływanie zdjęcia, drukowanie zdjęcia, niedrogie foto tanie zdjęcia itp. Dodatkowo należy nadmienić na temat umiejscowieniu naszego miejsca tj. określenie miasta bądź okolicy w którym znajduje się nasz punkt, w takowym przypadku fraza przyjęła aby postać np. foto warszawa. Niezaprzeczalnie placówek zajmujących się zdjęciami jest multum a co za tym zmierza tego typu fraza wydaje się znacznie konkurencyjna co sprawia że nasze działania powinny zostać jeszcze wzmocnione przez szereg innych czynności. Jeśli dopiero budujemy naszą witrynę to zwróćmy uwagę jakie słowa umieszczamy na własnej stronie. Robot googla czyli program przeszukujący odmęty sieci jest tak skonstruowany, iż widzi jedynie tekst w postaci danego kodu np. html. Tym samym na własnej witrynie winny się znaleźć takie słowa jak nadmienione już: foto, najlepsze foto itp. Ważnym jest by były one umieszczone za każdym razem na początku akapitów tzw. część „head” czyli h1 h2 h3 itd. jak i również w głównym znaczniku „Title” czyli tytuł. Oprócz tego zasadnicze jest linkowanie wewnętrzne czyli np. tagi którymi oznaczamy dane artykuły a klikając w nie możemy dotrzeć na treści o bliźniaczej tematyce. Dzięki tym linkom robot gogle szybciej pozna treść naszej strony a tym samym szybciej zostanie ona zaindeksowana - zapisana i widoczna w rezultatach Google. Dodatkowo właściwe pozycjonowanie to także opisywanie grafik, obrazków i zdjęć które umieszczamy na naszej stronie internetowej. W pierwszej kolejności to sama nazwa pliku np. grafiki mogą mieć nazwę foto1, foto2, foto 3 itd. Prócz tego zdjęcia umożliwiają dodawanie znaczników „alt” czyli charakterystyk do fotografii i w tamtym miejscu również możemy umieścić wyrażenia kluczowe na jakich szczególnie nam zależy. Nie wolno nam naturalnie przesadzić z ich ilością ponieważ Google może to potraktować jako nieuczciwą formę pozycjonowania. Przy okazji powinno się dodać o takiej rzeczy jak wielkość umieszczanych artysta grafik. Kompresja bardzo często wydaje się tutaj wskazana. Pomimo argumentu, że szybkość przesyłania informacji zwiększa się to jednak wielkie grafiki wyświetlają się więcej a co za tym idzie wpływają na przyjmowanie strony przez Internautę. Strona która wczytuje się wolno jest rzadziej odwiedzana za pośrednictwem użytkowników a jeśli obecnie na nią wkraczają to zirytowani długością ładowania błyskawicznie z niej uciekają. Ten aspekt też wpływa na pozycjonowanie. Nie możemy o tym zapominać. Dodatkowo wskazane jest zadbać w tym rejonie o responsywność strony czyli przystosowanie jej do różnych urządzeń na których będzie wyświetlana np. komputer windowsie, laptop, ekran telewizora, smartfon czy tablet. Na całe szczęście w tym czasie jest wiele programów które ułatwiają budowanie stron www jak i również to bez znajomości kodu html. Responsywność stron wydaje się być w nich standardowym programem. W stosunku do tego upraszcza to w dostrzegalnej mierze pozycjonowanie.

przejdz tutaj Pozycjonowanie a content marketing

Jest to również wielce istotny czynnik jaki wpływa na pozycję naszej strony www w wynikach Google. Content Marketing czyli w wolnym tłumaczeniu sprzedawanie za pomocą zawartości naszej strony. Bardziej obrazują to przykłady. Np. prowadzimy zakład mechaniki wozów. Na naszej stronie contentem oprócz samych informacji o naszej firmie i propozycji mogą być takie przedmioty jak np. „Jak dobrać najlepszy płyn do spryskiwacza w zimie, na co zwracać uwagę” - z jednej stron to pożyteczna wiedza, która jest pożyteczna dla naszego potencjalnego kontrahenta albo „Kiedy należy wymienić opony - zużycie bieżnika”. Dajemy realną wartość w postaci praktycznych porad a ponadto zwiększamy prawdopodobieństwo że dana osoba to właśnie w danym zakładzie zdecyduje się w wymianę tych przysłowiowych zimówek. Charakter content marektingu pozostaje w zależności oczywiście od branży w której działy. Wydawać by się mogło, że nie wzdłuż i wszerz można go zastosować. Jednak specjaliści z branży wskazują że można to sprawić wszędzie nawet jeśli oferujemy np. muszle klozetowe. Całokształt zależy od działu kreatywnego. W tym miejscu możemy gładko przejść do następnego zagadnienia ściśle powiązanego spośród wyżej opisanym zagadnieniem.


Social media i pozycjonowanie

Stosunkowo niedawno pozycjonowanie a obecność w social mediach nie była aż tak ważnym. Na dziś jest to nieodzowne. Takie platformy jak Nasza klasa, Youtube, Instagram, Twitter i jeszcze kilka mniej popularnych również mają spore przesłanie jeśli chodzi o pozycjonowanie naszej strony. Mogą one stanowić znakomity sposób w dotarcie do potencjalnego kontrahenta i zbudowanie rozpoznawalności swej marki. Ważnym jest żeby treści tam zamieszczane ukazywały się regularnie. Każda postać zajmująca się profesjonalnie social mediami powie, że wydaje się to klucz to odniesienia powodzenia.

Ponadto na pozycjonowanie wpływ mają takie działania jak spersonalizowana reklama google adwords. Nie jest to tanio narzędzie ale wysoce efektywne na zdobycie klienta obok założeniu, że jest użyta w umiejętny sposób. W jaki sposób działa? Przypuśćmy że prowadzimy księgarnię internetową i chcemy zwiększyć zbyt. Aby pozycjonowanie było sprawne musimy określić grupę docelową do której chcemy dotrzeć i słowa kluczowe po wpisaniu których dana osoba będzie „bombardowana” reklamami z naszą księgarnią lub obecnie konkretnym tytułem którego przy danym czasie szuka. Google wie o nas raz za razem więcej a tym samym promocja przez nich oferowana wydaje się bardzo skuteczna i po wielu sytuacjach przynosząca korzyść.

Pozycjonowanie i link bulding. Konstruowania sieci linków nie jesteśmy wstanie w podobny sposób w tym względzie przeoczyć. W prostych słowach chodzi o to, że ranga naszej strony i do niej „siła” zależy od ilości linków jakie do pani a prowadzą i jakości ludzi linków czyli pozycji stron na których się mieszczą się. W tym względzie podstawę stanowią katalogi internetowe przytoczone już na początku tego artykułu. Tutaj jednak spełniają inną funkcję niż miało to jeszcze miejsce jakieś kilka lat temu.
Po jakim sposób możemy zbudować pozycję naszej strony i od czego zacząć jeżeli interesuje nas pozycjonowanie. Odpowiednim rozwiązaniem w tym obszarze jest skorzystanie z wsparcia specjalistów, którzy pomogą naszej firmie zbudować pozycję naszej strony. Warto w tym względzie zwracać uwagę na kilka istotnych szczegółów odnośnie agencji reklamowych/agencji seo tj. jakie projekty już zostały przez panią a zrealizowane, jakie efekty przynoszą ich działania (czy będą natychmiastowe ale krótkotrwałe bądź trwają dłużej ale odnoszą długofalowy skutek), jakiego zarobku żądają za swoje pomoce i czy sami są rozpoznawalni w sieci.